Algemene administratie

Administratie is zo een ruim woord, wat houdt dit nu eigenlijk in?

In eerste instantie heb je de hele “papierwinkel” dat vaak al veel energie van je vraagt. Denk aan de traditionele post, maar ook alle verschillende kanalen van communicatie dat je vandaag de dag aan het beheren bent. Al deze zaken kosten tonnen energie en tijd en nemen af van je focus op uw core business. Wij kunnen deze zaken voor je verlichten door deze dagelijkse algemene administratieve zaken van je over te nemen. Zo kunnen we je post verwerken, je mailboxen beheren en die klanten of leveranciers bellen ter opvolging van bijvoorbeeld offertes. Diezelfde offertes kunnen we ook voor je opmaken, we kunnen je stock opvolgen, bestellingen doen, quotes opvragen, verzekeringen in orde maken en afspraken maken of beheren. Heb je een belangrijke meeting? Wij zetten je vergaderruimte met plezier klaar en zorgen voor de catering.


Kortom, de mogelijkheden zijn oneindig en voor iedereen anders. Samen zullen we bekijken wat je noden zijn of waar je op dit moment tegenaan loopt. Deze taken lijsten we op en gaan we samen in een proces gieten. Al deze routinematige administratieve taken nemen we van je over en zorgen ervoor dat dit continu wordt bijgewerkt. Dit kan aan een tempo zoals we samen op voorhand afspreken. Is dit dagelijks, wekelijks, maandelijks of op afroep? Alles is mogelijk.  Deze wederkerige taken zullen de basis zijn en nemen meteen heel wat werk uit je handen en je hoofd. Daarnaast heb je dus nu ook een partij waar je op kan terugvallen! Elke keer een taak je pad komt kruisen waar je tegenop ziet, wij staan voor je klaar.

contacteer ons
demo
demo
Financiële administratie

Naast dagelijkse algemene taken, zijn er natuurlijk ook al die facturen.

Deze komen toe op papier, in je mailbox, mailbox van medewerkers, via online platformen,… Dat je al eens een factuur over het hoofd ziet is dus compleet normaal. Maar hoe zorg je ervoor dat dit niet al te vaak voorkomt? Wij zullen je helpen! Wij zullen ervoor zorgen dat alle aankoopfacturen worden gebundeld op 1 plaats. We zoeken naar de meest efficiënte manier en naar tools die ervoor zorgen dat dit proces vlot verloopt. We zullen al die facturen verwerken en als gewenst klaarzetten ter betaling. Dat is al een hele verlichting en tijdsbesparing in jouw agenda. Inkoopfacturen en betalingen zijn trouwens ook zeer snel over te nemen en hier kunnen we ook zeer snel overgaan naar optimalisatie. De tijd die nodig is om dit over te nemen is miniem, de snelheid waarin deze taken efficiënter worden zeer hoog. Pure winst!


Ook de verkoopfacturatie kunnen we uit je handen nemen. Hiervoor zullen we samen kijken naar hoe je dat op dit moment doet en hoe we hier een proces achter kunnen steken zodat de communicatie hierover vlot verloopt. Zo kunnen wij de verkoopfacturen voor je opmaken en weet je zeker dat deze steeds tijdig bij uw klanten zijn. Je wil natuurlijk ook dat deze facturen betaald worden, ook dat kunnen we voor je opvolgen.


Financiële administratie is een ruim begrip, heel ruim! Naast de basis zoals hierboven al besproken zijn er nog zoveel dingen te doen. Is je verkoopprijs correct berekend? Hoeveel heb je nu precies op dat project verdient? Wat waren de kosten van deze werken? Ook hier kunnen wij je bij helpen! Nadat we ervoor zorgen dat al je kosten en opbrengsten efficiënt kunnen verwerken en hebben gebundeld, hebben we de ideale basis om mee te werken. Zo kunnen we verslagen en rapportages beginnen opmaken en berekeningen beginnen maken, leuk toch? Wil je duidelijk en begrijpbaar cijfermateriaal zodat je doordachte beslissingen kan nemen? We zetten samen met jou bepaalde rapportages op of zorgen voor een cashflow- of budgetplanning. Zijn er andere zaken waar je aan denkt en wil je weten of we jou kunnen ondersteunen? We kijken graag samen naar de mogelijkheden.

contacteer ons
Personeelsadministratie

Heb je al personeel in dienst of wil je overgaan naar je eerste aanwerving?

Personeel brengt toch altijd wat extra zorgen met zich mee, ook dit kan je uitbesteden. Wij kunnen je helpen vanaf indiensttreding tot uitdiensttreding en alle formaliteiten ertussen. Wil je een duidelijk loonbeleid opmaken? Eerste werknemer aannemen? Zijn alle wettelijke formaliteiten wel in orde? Wij nemen al deze beslommeringen uit je handen en maken plaats in je hoofd en je agenda voor andere zaken.


Heb je al personeel in dienst, dan weet je hoeveel werk dit is. Contracten opmaken, wettelijke formaliteiten in orde maken, loon optimalisatie, overeenkomsten en afspraken maken, verlofaanvragen, planningen, agendabeheer, … De lijst blijft groeien en dat is nog maar de basis! Hoe ga je verloven aanvragen en bijhouden? Hoe ga je om met ziekte? Wat met al die vragen waar personeel mee naar je toe komt? Geef het door aan ons!


Wij zorgen ervoor dat je personeel een plaats heeft waar ze naartoe kunnen met hun vragen, waar jij naartoe kan met je vragen. We brengen al de papieren in orde, maken de contracten op, volgen de agenda’s op en zoeken vervanging wanneer nodig. Ook wanneer het tijd is de lonen uit te betalen kan je op ons rekenen.


Heb je nog geen personeel, maar is de eerste aanwerving in het verschiet? Ook hier kunnen we je ondersteunen? Van zoeken naar die ene persoon tot de eerste dag op de werkvloer, wij ondersteunen je in heel dit proces. Vacature aanmaken en plaatsen, eerste screening van kandidaten en afspraken maken, loonberekening, papieren in orde maken, verzekeringen afsluiten, contracten met sociaal secretariaat opvolgen, … Er komt zoveel bij kijken, maar geen paniek, je staat er niet alleen voor.

contacteer ons
demo
demo
Overige diensten

Ja, als het begrip administratie al ruim is, wat moeten we hier dan over vertellen?

Jij als zaakvoerder weet als geen ander dat de taken die op je afkomen zo talrijk zijn en dat deze ook nog eens zo ruim zijn qua soort taak. Dit is exact wat wij willen bedoelen met overige. Wil je iemand in de bloemetjes zetten, laat maar weten, wij staan voor je klaar! Heb je een bepaald project waar je ondersteuning in nodig hebt, laat maar weten. Dit kan echt zo ver gaan…


Deze taken zijn vaak eenmalige zaken die er opeens tussenkomen, maar waar je nu echt even geen tijd voor hebt. De spreekwoordelijke druppel bijvoorbeeld. Ken je het gevoel dat je s ’ochtends je mailbox opendoet en daar staat een mailtje in met een taak die niets te maken heeft je core business maar wel snel moet gebeuren, stuur maar door!


Of die to do's die al jaren op je lijstje pronken, die maar niet worden aangepakt. We hebben ze allemaal, de dingen die je wil aanpakken, die niet belangrijk zijn voor de dagdagelijkse werking van je onderneming en dus steeds als laatste in de rij staan, maar die je wel echt eens wil gedaan krijgen als je ooit de tijd hebt. Er zullen ongetwijfeld nu al zeker zaken door je hoofd spoken? Haal ze van je lijstje en zet ze op het onze!


Heb je ondersteuning nodig in je marketing of salesproces, zijn er projecten die even een extra paar handen nodig hebben, staat er een grote eenmalige taak voor je waar een extra persoon kan helpen, aarzel niet ons te contacteren, we staan voor je klaar.

contacteer ons